Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Artikel riktad mot kontonummer - eEkonomi

Jag skulle vilja rikta vissa artiklar mot olika slags kontonummer. Går det?
11 SVAR 11
Per Nyquist
ANSTÄLLD

Hej!

Med hjälp av olika konteringskoder kan du styra hur artiklarna bokförs. Du väljer kod i fältet Kontkod i artikelregistret, flik 1. Artikeluppgifter. Där kan du skapa olika konteringskoder, en för varje konto som du vill använda.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej
Vet inte var jag hittar artikelregistret. Jag har artiklar och artikelkontering. Och inte hittar jag ngn flik heller. Kan du lotsa vilken väg jag går så är det bra.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej igen. Det är Eekonomi jag arbetar i.
Per Nyquist
ANSTÄLLD

Aha, jag fick uppfattningen att det var Visma Administration.

I eEkonomi kan du skapa artikelkonteringar under Inställningar - Artikelkonteringar. Dessa kan sedan väljas på respektive artikel under Försäljningar - Artiklar - Redigera.
Fd medlem
Inte tillämpbar

jag hittar inte heller vart jag väljer vilket kontonr artikeln ska ha?
Per Nyquist
ANSTÄLLD

Hej Monica!

Under Inställningar - Artikelkonteringar finns olika artikelkonteringar för olika typer av försäljning och momssatser. Du kan ändra konton på befintliga konteringar genom att trycka Redigera, eller skapar du en ny genom att trycka Ny artikelkontering.

Därefter kan du välja önskad artikelkontering inne på respektive artikel under Försäljning - Artiklar.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Det här svaret skapades från ett sammanslaget ämne som hette Eekonomi! Jag hittar inte vart jag väljer vilket kontonr artikeln ska ha? Hur gå....
Fd medlem
Inte tillämpbar

Det här svaret skapades från ett sammanslaget ämne som hette Hur ändrar jag försäljningkonto t.ex 3015 till 3001 som är kopplad till kundfaktu....
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!
Jag vet var man ändrar artikelkontering osv.. Problemet är att det går inte redigera.. Det står :
Sort Ej redigerbar standardpost
 



Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Jeanette!

Du kan inte ändra på de standardposter som vi lagt upp, utan här kan du istället klicka på Kopiera och därefter kan du ändra det du vill. När du är klar med konteringen kopplar du sedan denna nya artikelkontering till dina artiklar under Försäljning - Artiklar, gå in och redigera artikeln och är byter du artikelkontering. 
Fd medlem
Inte tillämpbar

Tack!