Hej!
Det är första gången jag ska bokföra försäljning i Visma eEkonomi och jag förstår inte alls hur jag ska göra det rätt, trots att jag försökt läsa/kolla videos osv, så hoppas ni kan hjälpa mig!
Har sålt en illustration jag gjort till en privatperson. Har gjort en egen faktura (alltså inte med hjälp av Visma-programmet) som jag skickat iväg till min kund på 1100 kr (exkl moms 25%) Moms= 275 kr ..totalt 1375 kr(som privatpersonen satte in på mitt konto).
Exakt hur går jag till väga nu i programmet? Jag har kommit så långt att jag gjort en Kassa/Bankhändelse och valt 1375 kr på "pengar in"... Sen trycker jag på "matcha" och ska fylla i massa olika alternativ som jag inte vet hur jag ska välja.
Övrig insättning? Sen övriga egna insättningar? Vilka konton ska jag använda?
Tack på förhand!
Innehållet är verifierat av Visma Spcs 240221