Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Danielvp
MEDLEM

Hur se total inkomst från en källa?

Jag undrar hur/om jag kan få fram den totala inkomsten från en källa? Säg att jag säljer apppar på Apple store och jag vill veta hur mycket totalt jag fått in från Apple mellan 2018-2023, hur kan jag lättast få fram denna info? Det går såklart att gå in i verifikationer och söka på "Apple" och sedan slå ihop alla resultat i ett excel ark men det känns väldigt omständigt om det finns något snabbare sätt?

3 SVAR 3
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @Danielvp 

 

Varmt välkommen som ny forummedlem. 

 

Har du skapat kundfakturor på dessa kan du gå in på statistiken på kunden för att få fram hur mycket du har sålt.
Ett annat alternativ är att ta ut rapporten Försäljningsstatistik under Bokföring - Rapporter, där kan du skapa rapport på till exempel en specifik artikel.


Har du inte använt dig av försäljningsdelen i Visma eEkonomi kan du antingen söka på "apple" under Bokföring - Verifikationer, alternativt söka på bokföringskontot eller rubriken under Bokföring - Kontoanalys och Huvudbok.


Söker du exempelvis på ett specifikt ord får du upp utgående saldo längst ner. 
Tänk på att det finns två sökrutor i huvudboken, den övre rutan är till för att söka upp ett konto och den nedre för att söka på ett specifikt ord.


Lycka till och vill du att vi visar dig i ditt program är du alltid välkommen att höra av dig till vår kunniga support

 

Ha en fin dag

/Tinna
 

Danielvp
MEDLEM

Jag var i kontakt med support men det är tydligen inte möjligt om man inte använder speficika konton för varje enskild inkomstkälla. Jag tycker det är väldigt märkligt att man inte kan göra en så basal sak som att få totalbeloppet från alla poster från tex Apple etc. Om någon vet en workaround så vore tacksam. Annars får plocka fram excel och calculatorn igen.

Hej @Danielvp 

 

Det blir onekligen lite svårare att söka i programmet när inte specifika konton har används men jag tror ändå att just kontoanlysen är den rapport som kan hjälpa dig bäst i detta läget. 

 

Om vi har någon kunnig eEkonomianvändare som vill dela med sig av sina tips till Daniel så varmt välkomna att skriva några rader i tråden. 

 

/Tinna