Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Inget löpnummer på scannade kvitton

Hej! 

Verkar som programet har uppdaterats sen jag senast scannade in kvitton till E-ekonomi. 

Nu får jag inte något E-löpnummer när jag konterar kvitton som brukligt utan ett A-nummer. 

Likaså så ser jag konteringen när jag använder tex "drivmedel för personbilar" likt när man förut gjorde en kontering med egna konton. 

Har någon annan uppmärksammat detta?

3 SVAR 3
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @Mats Arvidsson

Tack för att du hör av dig med en fråga till oss i forumet och välkommen som ny forummedlem. 

 

I Visma eEkonomi finns möjligheten att styra vilken verifikationsserie ett inköp mot kvitto ska kopplas mot. Kontrollera hur det ser ut under Inställningar - Företagsinställningar - Verifikationsserier.

 

Precis som du har uppmärksammat så har det mycket riktigt skett en programförbättring där du numera ser vilka konton som bokföringsförslaget kommer att använda. Detta visades inte tidigare.

 

Önskar dig en fin dag
//Tinna  
 

 

 

 

 

Hej Tinna o tack för svaret! 
jag kollade under företagsinställningar och den spara kvitton under serie E. Men när jag plockar upp kvitton som

är scannade så ligger den under A trots detta. Även om jag manuellt ändrar till E så sparar den ändå på A när jag konterar kvittot. 

Hej @Mats Arvidsson  

Då rekommenderar jag att du kontaktar mina kollegor på supporten så får vi kika på hur det ser ut samt felsöka tillsammans med dig. 

 

Välkommen att kontakta supporten så hjälper vi dig gärna i den kanalen istället. 

//Tinna