Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Korrigera konto på bokförd faktura

Hej, 

Jag är ny kassör i en ideell förening och lär mig löpande. Jag insåg att jag inte bokfört Visma-fakturan på rätt konto för 2021 och försökte att ändra det häromdagen (feb 2022 - ja, jag vet att jag borde vara klar och låst året, men men). 

Visma-fakturan var initialt bokförd på 1910 och jag försökte få den till 5420 istället genom en manuell korrigering. Dock blev det fel och omsättningstillgångarna stämde inte längre överens med bankkontoutdraget. 

Nu kan jag inte ändra tillbaka och har dessutom lyckats fördubbla differensen mellan BR och kontoutdrag. 

 

Är det någon som förstår min fråga och kan hjälpa mig att göra korrigeringarna ogjorda? 

 

Tack på förhand!

1 SVAR 1
Tinne Lestrin
MODERATOR

Hej Lojsan!

 

Utifrån det du skriver så är det svårt att se hur du har bokfört verifikationerna eller hur det ska vara, vilket gör att det blir svårt att hjälpa dig via forumet och visa hur du ska göra för att få det rätt.

Supporten kan visa dig hur du vänder verifikationerna, däremot måste du själv veta hur du ska kontera det för att få det rätt.

 

Du kan återkomma till oss om du behöver hjälp med vilka konton du ska använda, men eftersom att vi inte kan se vilka steg du har tagit så rekommenderar jag att du börjar med att vända dig till supporten så att de får visa dig hur du gör för att vända verifikationerna.

 

Återkom gärna om du har fler funderingar!

/Tinne