Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Korrigeringar hindrar ny momsrapport

Har Ångrat januari månads momsdeklaraton och ska skapa en ny men det går INTE , vad gör jag för fel, får upp korrigeringar som ligger från 2020-12-31  på ett belopp, (på moms som legat under hela 2021) har pratat med min revisor och det ska justeras nu på 2021) hur ska jag "komma förbi" detta belopp för jag kan inte göra Februari månads momsdeklaration innan Januari är klar! Har fått nya siffror för att ändra beloppet, har ändrat med SKV. Maritha.

 

Innehållet i denna tråd är verifierat av Visma Spcs 22-12-07

1 SVAR 1
Agnes Ohrling
COMMUNITY MANAGER

Hej @Fd medlem !

 

Först och främst vill jag passa på att säga, varmt välkommen till oss här i Visma Spcs forum! Vi hoppas du ska trivas i gemenskapen 💮

 

Nu till din fråga. Du nämner att det inte går att skapa om momsrapporten som du har ångrat. Jag undrar om det inte går att klicka på bokföra för att skapa rapporten igen eller om det är så att det uppkommer avvikelser som du inte tycker borde finnas i rapporten och att du därför inte vill klicka dig vidare? Om det är det senare alternativet och att det uppkommer avvikelser har vi ett väldigt bra hjälpavsnitt om avvikelser i momsredovisningen i Visma eEkonomi. Avsnittet går igenom vad de kan bero på och hur du hanterar dem. Jag misstänker att det skulle kunna handla om ett avvikande datum eller ett avvikande belopp.

 

I avsnittet Avvikelser momsredovisning finns ett kapitel som heter Rätta avvikande datum som jag kan rekommendera dig att kika på. Gäller det ett belopp kan du läsa mer om vad som bör kontrolleras under Avvikande belopp och sedan även via länken Vanliga problem och lösningar - Momsredovisning - Jag har manuella verifikationer med avvikande belopp att kontrollera.

 

Om det är så att du har klickat på bokföra men att du inte kommer vidare rekommenderar jag dig att ringa in till vår supportavdelning då det kan vara så att de behöver koppla upp sig och kika i ditt program för att avgöra vad det är som pågår. Skulle du ha frågor kring hjälpavsnittet är du självklart också varmt välkommen att kontakta våra duktiga kollegor på supporten då de även här kan behöva koppla upp sig direkt i ditt program.  

 

Jag hoppas detta hjälpte dig i din fråga. Du är varmt välkomna att återkoppla hur det går här i tråden så att vi vet att det löser sig för dig och så att vi förhoppningsvis kan sprida lösningen vidare för att hjälpa andra användare. 

 

Glad påsk! 

 

/Agnes

 

 

Hittar du ett inlägg som du gillar eller som har hjälpt dig? Ge det en like eller markera det som en 'Godkänd lösning' för att sprida vidare kunskapen till andra användare här i forumet 🙂