Jag skulle bokföra en förskottsbetalning som gjorts som inköp mot kvitto. Då vill jag använda konto 1790, men det visas inte i samband med inköp mot kvitto. Läste då om hur man lägger till konto och har gjort precis som det står. Men kontot kommer ändå inte fram när jag försöker bokföra igen.
Har även försökt lägga till konto 1790 manuellt. Då får jag texten: "Kontonumret som du angett finns redan. Det kan vara inaktiverat. Ange ett annat kontonummer."
Har även försökt att ta fram 1790 i listan och "redigera" samt "kopiera". Inget av detta fungerar.
Varför kan ni inte visa hela BAS-kontoplanen direkt så att man har tillgång till alla konton och slipper hålla på och krångla så här?
Hur gör jag för att kunna bokföra inköp mot kvitto med konto 1790?
Den här frågans innehåll har verifierats och uppdaterats av Visma Spcs 24-02-21
Copyright 2024 Visma Spcs. All rights reserved.