Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

David Samuelson
UTFORSKARE

Lägga till text i sidfot på faktura

Hej! Jag behöver lägga till information om produkter som är certifierat ekologiska på min faktura men jag hittar ingen möjlighet i Visma eEkonomi att lägga till denna text i t.ex. fakturans sidfot.

Hur gör jag? Kan jag även lägga till en liten bild på EU-ekologiska logotypen?

Screenshot 2025-02-18 at 07.53.18.png

2 SVAR 2
Anders W
MEDLEM

Du kan använda fakturabakrund. Då får du skapa en bild med all den information du vill ha både i sidhuvudet och i sidfoten. Du får inte automatiskt företagsinformationen som du normalt gör.

Gör så här:

1. Skapa en jpg, jpeg eller png bild med storlek 2480 x 3508 som innehåller det du vill ska visas i sidhuvudet (namn & logga) och företagsuppgifter, info om produkter och EU ekologiska loggan.

2. Gå till Inställningar - Företagsinställningar - Utskriftsinställningar

3. Ladda upp bilden under "Lägg till/Ändra fakturabakrund"

4. Ändra alternativ till Fakturabakrund

5. Förhandsgranska. Du kommer troligen att få pröva dig fram så att bakgrunden sitter rätt och inte överlappar med fakturainnehållet.

En lite work-around men ska funka. Behöver du ändra ofta i produktinformationen så kan det förstås bli lite besvärligt.

David Samuelson
UTFORSKARE

Tack Anders för svar! Det är en bra workaround som funkar för nu. Lite konstigt om det inte går att lägga in egen text i sidfoten. När jag gör det till en bild så går det inte att kopiera texten när man genererar fakturan som PDF vilket är irriterande för kunder som t.ex. behöver kopiera organisationsnummer.