Hej,
Hur gör jag med en leverantör som inte har bankgiro utan bara bankkonto. Jag får ett felmeddelande när jag ska lägga upp leverantören och kommer inte vidare. Mitt företag har bankintegration.
Innehållet i denna tråd är verifierat av Visma Spcs 22-10-11
Löst! Gå till lösning.
Hej JennyLundin!
Om jag har förstått rätt har ni en aktiv bankkoppling där ni vanligtvis skickar över leverantörsfakturor för betalning. Via den här integrationen hanterar vi bara betalningar till leverantörer som har ett bankgironummer och alltså inte bankkonton. Är det så att leverantören inte har ett bankgironummer finns det i dagsläget en work around där du istället kan skriva in åtta nollor (lika många nollar som ett bankgiro skulle vara) i rutan för bankgironummer när du skapar upp en ny leverantör. Därefter kan du bocka i rutan för Skicka inte leverantörsfakturor till banken.
En sak värd att notera är att när leverantören inte har ett bankgironummer och man använder sig av ovan work around måste fakturorna betalas manuellt på banken.
Jag hoppas detta hjälpte dig i din fråga. Om du har några fler frågor kring detta är du varmt välkommen att höra av dig igen.
Önskar dig en fin helg!
/Agnes
Tusen tack för ditt svar! Nu kunde jag registrera leverantören och komma vidare.
Härligt att höra!
Ha en fortsatt fin vecka 🙂
/Agnes
Copyright 2024 Visma Spcs. All rights reserved.