Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Öresavrundning momsdeklaration - eEKonomi

Har gjort ett programbyte där jag i det gamla programmet fick ut att jag skulle få 172 kr tillbaka i moms vilket rapporterats till skatteverket. När jag var tvungen att göra om bokföringen i det nya programmet (Visma eEkonomi) så avrundar det nedåt vid skapandet av momsdeklarationen (har ej godkänt och bokfört det än) trots att ingående moms var 2771,75!

Hur kommer jag åt detta? Måste jag godkänna momsdeklarationen och sen göra en öresavrundning? Hur gör jag då isf?

Mvh Josefine
1 SVAR 1
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!

Om du har importerat bokföringen från ditt gamla program så har du redan en verifikation för momsrapporten, och ska då inte skapa om den i eEKonomi. Momsverifikationen blir i så fall dubbel, vilket blir felaktigt. Om du inte importerat någon bokföring utan gör om allting i eEkonomi, så får du bokföra momsen enligt eEkonomis förslag och sedan korrigera verifikationen manuellt i din bokföring, precis som du är inne på.

Det görs enklast genom att skapa en helt ny verifikation på samma datum som momsverifikationen, och korrigera de konton som bokförts felatkigt.

/Karl