Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Produktbokföring

Jag jobbar som frisör och har tidigare enbart sålt mina frisörstjänster och bokfört dem i Visma eEkonomi, vilket har fungerat mycket bra. Nu skall jag även börja med försäljning av produkter och undrar hur jag skall redovisa försäljningen för dessa. Kan jag inkludera varuförsäljningen i försäljningen av tjänster? 

Ett enkelt exempel:

Dag 1 inbringar mina tjänster 3000:- och jag säljer produkter för 1000:-. Kan jag skriva in den totala försäljningen i eEkonomi till 4000:- (det är samma moms) eller skall den delas upp för att tydliggöra vad som är tjänster av vad som är försäljning av produkter?

Tack på förhand! 
2 SVAR 2
KenArd
CHAMPION

Hej Evelina,
Du skulle kunna slå ihop hela mellevippen till en totalförsäljning då det är samma moms.
Jag skulle iaf dela upp tjänster och produkter då du kommer att få en mycket bättre uppföljning.
Du kanske vill förhandla ditt inköpspris av produkter beroende på på dina inköp eller liknande.
Du kommer också få en mer intressant uppföljning om du använder ekonomiöversikt. (Det borde vara ett måste och inte ett val;))

Du behöver iaf inte fler än två artiklar (konton)
Art 1 Frisör  (3041)
Art 2 Produkter (3051)

Om något år kommer du tänka på mig och tycka det var bra att du satsade på detta upplägg;)

MVH

Kenneth
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Kenneth!

Tack för ett mycket bra svar! Du har helt rätt gällande uppföljningen, det kommer sporra mig mycket! 😄

Ha en trevlig dag!

MVH, Evelina