Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

RareFindsEU
MEDLEM

Saknar inbetalningar från Tradera

Hej! Inga insättningar från Tradera betalningar syns överhuvudtaget, så när jag lade till en betalning manuellt blev det error på Kundfakturan eftersom den inte hittas i ert system- Jag provade skriva in Kund nr som står på sålda annonsen på Tradera men det funkade inte. Gick inte att lägga till för att den inte syntes i erat system och siffrorna försvann när man klickar vidare, fastnar på kundfakturan, belopp och allt annat går att fylla i. Vad ska jag göra? Kommer inte vidare så kan inte bokföra insättningarna.

Det är ju främst 90% på Tradera jag säljer. Hur kommer det sig att bara vissa inköp kom in i systemet men inte några kundbetalningar? Samt hur överkommer jag att det inte går att fullborda manuella bokföringen när den hakar upp sig på kundfakturan? Det ska väl gå att få in Tradera försäljningar? Mvh 

1 SVAR 1
Tinna Gunnarsson
MODERATOR

Hej @RareFindsEU 

 

Varmt välkommen som ny forummedlem. 

 

Vad vi kan se verkar du ha en aktiv bankkoppling sedan 2023-10-13 så du bör kunna lägga in bankhändelser manuellt/Importera ett kontoutdrag/Kopiera och klistra in kontoutdrag på allting tidigare än det datumet. Allting efter det datumet ska komma in med hjälp av bankkopplingen. Eftersom det finns en aktiv bankkoppling nu så ska allting läggas in via Kassa- och bankhändelser och sedan matcha mot kundfakturan och inte via Åtgärder - Registrera inbetalning på fakturan.

 

För säkerhets skull rekommenderar jag att du slår en signal till supporten så vet jag att vi inte missförstår varandra. Så kan vi passa på att få visa dig hur arbetsgången ser ut i ditt program också 🙂

 

Välkommen att kontakta supporten
/Tinna