Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

OAndersson
NY MEDLEM

Självfakturering

Hej

Jag är som många andra småföretagare men driver min verksamhet med underleverantörer som säljer tjänster i form av timmar till mig. Dessa är fantastiska människor att jobba med men är notoriskt och oförbätterligt dåliga på att skicka fakturor. Till saken hör att jag inte får betalt av min kund innan jag har fakturaunderlag i form av mina underleverantörers fakturor.

Finns det något sätt för mig att, utan att betala miljoners för ett affärssystem, skicka självfakturor till mina underleverantörer så att jag får iväg mina fakturor i tid?

1 SVAR 1

Hej @OAndersson ,

Har tolkat din situation såhär:
Du får betalt av din kund baserat på underlag från dina underleverantörer där du som jag förstår det vidarefakturerar till din kund.
Tänker att för du ska kunna göra som du tänker med en självfaktura behöver du ju någon form av underlag från dina UE för att veta hur den blir samt för att kunna visa din kund?

Känns spontant som att det hade varit bättre att komma överens med din kund att dem godkänner underlagen från din UE som du isf grundar en självfaktura på. Alternativt att du ställer krav på dina UE att inkomma med sina fakturor efter en viss tid för detta uppdrag, kanske i villkor i ett uppdragsavtal eller hur nu din affär med dem ser ut.

Har svårt att med den infon du skrivit förstå hur en självfaktura skulle lösa problemet 😊

Med vänlig hälsning // Best regards
/Rasmus

Effektia AB
010-30 30 480
hej@effektia.se