Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Lotta_38
MEDLEM

Sköta faktureringen från annat faktureringsprogram - eEkonomi

Hej, Vi skulle behöva ha månatliga automatiska utskick på en del av våra fakturor, vi har serviceavtal för hemsidor på AB:et Studioeast.se . Tidigare hade vi Fakturan.nu och vi tyckte den var bra, men det var ju drygt att man inte kunde få in fakturorna i VISMA. Nu ser vi dock att Fakturan.nu har fördelar som inte VISMA har och vi skulle gärna vilja kunna använda oss av Fakturan.nu kanske parallellt med VISMA. Hur gör vi det här bäst? Kan man ha 2 faktureringsserier och program? Och om vi väljer att gå över till Fakturan,nu  igen hur får vi in fakturorna i VISMA, tar vi det som egna konteringar och väljer övrig insättning, egen kontering och skriver in faktura nr från Fakturan.nu där?
4 SVAR 4
Anna Svensson
CONTENT PRODUCER

Hej!

Vanligtvis brukar faktureringsprogram kunna exportera sie-fil för fakturorna, finns det i fakturan.nu så importerar du enkelt verifkationerna i Visma eEkonomi.

I annat fall gör du precis så som du skriver. Matchar det inbetalda beloppet mot Övrig insättning - Egen kontering.

/Anna
Anna Svensson
~Content producer, Visma lönefamilj~
Lotta_38
MEDLEM

Tack Anna, du är super 🙂
Lotta_38
MEDLEM

En till fråga, kan man ha 2 faktura program och faktura serier? 
Om vi ska tex använda fakturan.nu till våra månatliga automatiska fakturor och Visma till andra? 

Hej!

Jag har fått för mig att du måste ha skilda fakturanummer på dina fakturor, kontrollera gärna detta med Skatteverket.

/Anna
Anna Svensson
~Content producer, Visma lönefamilj~