Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Underlag till reseräkning?

När det gäller km-ersättning så skriver jag upp i en reseräkning varje resa jag gör, varför, vart, sträcka etc och beroende på hur många resor det blir per månad så summerar och bokför jag olika ofta. Är det bokföringsmässigt ok att bokföra resorna en gång per kvartal, t.ex. i början på varje kvartal?

Som underlag för resorna har jag ju inget annat än mina egna anteckningar och det förstår jag är ok. Parkeringsavgifter sparar jag men jag undrar om jag även behöver skriva ut en sammanställning över trängselskattepassager och ha med detta som underlag eller om det räcker att jag skriver upp dessa avgifter i reseräkningen?

När det gäller resor med kollektivtrafik - behöver jag skriva ut detaljspecifiktionen från mitt konto på Västtrafik eller räcker det att skriva upp resan och kostnaden (inkl. syfte, när etc.)?

Sammanfattningsvis så rör min fråga vilka underlag jag måste skriva ut och ha med för verifikationen?
1 SVAR 1
Anna Svensson
CONTENT PRODUCER

Hej!

Du behöver inte skriva ut bara för att. Det är däremot ditt ansvar att kunna redovisa dina uppgifter om det skulle bli en granskning.
Så länge som du har det tillgängligt behöver du alltså inte skriva ut det.

I Bokföringsnämndens Att föra bok.pdf kan du läsa mer om vad som krävs i dina verifikationer.

Anna Svensson
~Content producer, Visma lönefamilj~