Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Verifikationsserie för Bankhändelser

Hej!

 

Jag uppskattar funktionen med Bankintegration väldigt mycket!

 

Det finns dock en fördröjning som gör att Bankhändelser som exempelvis inträffar på en fredag, syns i Visma eEkonomi först på måndag morgon. Eftersom jag just nu kör allting i samma verifikationsserie (A), innebär detta att jag måste vänta till måndag med att bokföra eventuella manuella verifikationer som inträffat under helgen (t.ex. utlägg), eftersom dessa ju annars får ett lägre löpnummer än de tidigare Bankhändelserna.

 

För att komma runt detta problem vill jag därför till årsskiftet ändra så att samtliga händelser ifrån Bankintegrationen hamnar i en egen verifikationsserie (t.ex. B - Bank). 

 

 

I Visma eEkonomi finns nedanstående 11 kategorier i Bokföringsinställningarna.

 

Min fråga är helt enkelt: För vilka av dessa kategorier ska jag ange verifikationsserie B för att programmet så automatiskt som möjligt ska lägga samtliga Bankhändelser däri?

 

Med andra ord: vilka av kategorierna använder vald verifikationsserie automatiskt när man använder Matcha-funktionen?

 

  • Kundfakturor
  • Inbetalningar
  • Leverantörsfakturor
  • Inköp mot kvitto
  • Utbetalningar
  • Kassa- och bank
  • Moms
  • Korrigeringar
  • Inventarier
  • Övrigt
  • Löner

 

Tack!

Mvh

1 SVAR 1

Hej!

 

Du skulle kunna ta övrigt i verifikationsserie B om du känner för det.

 

Men det är egentligen inget problem alls att det bokförs lite i "oordning". Du kan i programmet sortera verifikationerna både i datum- och verifikationsnummerordning. Mina kunder bokför allt de kan själva och sen lämnar de posterna till mig som de behöver hjälp med. Inga problem att det hamnar i en annan verifikationsnummerordning.

 

Mvh

Lovisa

Med vänlig hälsning

Lovisa Ljungvall
4L Ekonomi
0522-650100