Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

fakturans utseende - eEkonomi

Hej, jag har kollat på mina fakturer, jag undrar hur/om man kan ändra på dessa faktuerer, t.ex. ta bort mosmen, lägga till fakturnummer, ordernummer och personner m.m.
9 SVAR 9
Anna Svensson
CONTENT PRODUCER

Hej!

Under Inställningar - Företagsinställningar fliken Övriga uppgifter finns de uppgifter som du kan justera på mallen.

  • Ordernummer kommer automatiskt om du skapar en faktura från en order, och på en faktura som du har skapat från en webshopsorder kommer ett Beställningsnummer med.
  • Momsen styrs av artikelkonteringen som du väljer på dina artiklar. Under Inställningar - Artikelkonteringar ser du att det finns vissa artikelkonteirngar som har 0% moms. Om du använder någon av dessa på dina artiklar så kommer fakturan bli utan moms.
  • Är det ditt egna personnummer du vill ha med så kommer det med längst ner i sidfoten om du har det inlagt under Inställningar - Företagsinställningar i fältet Organisationsnummer.
  • Fakturanummer står längst upp till höger.

Återkom om jag har missuppfattat dig!
Anna Svensson
~Content producer, Visma lönefamilj~
Fd medlem
Inte tillämpbar

När jag testar hur fakturan ser ut, så finns fakturnummeret inte lägst upp till häger den finns under Artnr, med igen text som säger det är fakturnummer. Och jag vill ha om det går fixa kundesn personummer på fakturan
Anna Svensson
CONTENT PRODUCER

Hej!

Är det vanliga fakturor du skapar eller hur ser det ut? Du får gärna ta en print screen på din fakturautskrift så kan jag kika på det.

Kundens personnummer kommer inte automatiskt utan det får du lägga in manuellt som en artikelrad.
/Anna
Anna Svensson
~Content producer, Visma lönefamilj~
Fd medlem
Inte tillämpbar



Där du ser nummret 3245 är fakturnummert som är lite fel ställe, men hur ska jag göra om faktuerna? Vilket program?
Anna Svensson
CONTENT PRODUCER

Hej!

När du skriver ut en preliminär faktura så anges inte fakturanumret. Om du skriver ut fakturan via Bokför och skriv ut eller Bokför och skicka via e-post får fakturan ett fakturanummer längst upp till höger där det just nu står Faktura preliminär.
Anna Svensson
~Content producer, Visma lönefamilj~
Fd medlem
Inte tillämpbar

jaha ok
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hejsan!

Finns det några möjligheter att ändra på fakturamallens utseende?
Lägga till andra färger, lägga till ramar, etc.

Hittar inte några möjligheter att ändra på detta i eEkonimi, är detta möjligtvis en tllläggstjänst?

Hej!

Det gör det inte i dagsläget. Gå gärna in i tråden Ändra fakturornas utseende - eEkonomi och lämna en kommentar.
/Anna
Anna Svensson
~Content producer, Visma lönefamilj~
Fd medlem
Inte tillämpbar

Fakturorna är inte vackra. Verkligen ett nedköp från de fakturor jag gjorde själv. Men så är det med de svenska företag som gör programvara för företag. De här företagen har aldrig gått i bräschen för snygg och ändamålsenlig design och då är eEkonomi snyggt i jämförelse med resten.

Om ni vill ha bra design, ja då får ni hoppas på att Apple ger sig in i branschen för mjukvara för redovisning 🙂