Har försökt på alla vis att ta ut en artikellista med export koden synlig , men hur jag än försöka fylla i på villkoren får jag inte detta att fungera???
Kollat i hjälpen men utan att lyckas, kan någon tala om hur jag ska göra för att få ut en lista med export koderna?
Tack på förhand/Carina
Hej Carina,
Testa att läsa in rapporten Artikeluppgifter, Se exempel från vår hjälp. Den kan du justera så du får med Exportkod. Utskriftsdialogen till utskriften ser ut så här:
Gör så här:
*Laddar ner rapporten till din dator från programhjälpen (sparas som zip-fil) och Extrahera mappen så den inte är "zippad".
*Gå till Arkiv - Mallar/Rapportgenerator - Rapportgenerator och välj Läs in ny rapport. Peka ut mappen där rapporten sparades och välj Importera.
*Kopiera rapporten i Rapportgeneratorn och döp den till eget namn (bra när man gör justeringar i en rapport).
*Dubbelklicka på rapporten och gå till fliken 5. Design. Byt ut något av de fält som finns placerade i rapporten, tex. Streckkod om du inte har behov av det. Du raderar då befintliga värdet och plockar upp
*Tryck på skrivarikonen för att förhandsgranska till Bildskärm. Utskriften är anpassad för att ta med så mycket uppgifter som möjligt, ta utskriften till Fil för att använda rapporten i uppföljningssyfte.
Copyright 2025 Visma Spcs. All rights reserved.