Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Automatisk/elektronisk betalning och återrapportering

1. Hur kan jag hämta återrapporteringsfiler från Swedbank automatisk och pricka fakturor som betalda, utan att manuellt behöva logga in på Swedbanks internetbank och ladda hem återrapporteringsfiler?

Jag tänker både på utbetalningar och inbetalningar med eller utan OCR.

2. Att lägga in betalningar är redan hyfsat automatiskt, med senaste versionen med koppling till filöverföringssidan på Swedbanks internetbank. Men det finns kanske ännu mer automatiskt sätt att lägga in betalningar, utan att behöva logga in på Swedbank?

2 SVAR 2
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!

1. Mig veterligen måste du logga in för att kunna få tillgång till filerna från banken. I administrationsprogrammet behöver vi egentligen bara veta vart filerna finns på din dator när du ska läsa in dem. Hur du får dem dit spelar för vår del ingen roll så någon speciell inställning för hur du laddar hem dem finns inte.
Kanske kan banken hjälpa dig med fler inställningar för att få tillgång till filerna på ett mer automatiserat sätt? Kanske via någon funktion som gör att du alltid är inloggad från din dator?

2. På något sätt behöver du från banken få tag i informationen som sedan ska matchas mot uppgifterna i programmet. Jag tror inte du kan få tag i de uppgifterna utan att först logga in och ladda ner dem på något sätt. Utan inloggningen blir det svårt att påvisa för banken vem du är och vilka uppgifter du ska ha. I dagsläget kan jag inte tipsa om något annat sätt än det du redan gör.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Tackar! Hur är det med Visma Link Bg? Jag har läst en del om det, men inte hittat hur man kan installera det eller hur det fungerar.