Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Bokföringkonto - betalningskonto

Hej, Jag har några pappers faktura som vi har betalt, men i förra veckan vi köpte Visma Administration 500 och vi skulle lägga in alla faktura på programmet.  Jag har lagt in alla fakturan och sen jag har kommit till betalningar under inköp och skulle jag ändra betalningsstatusen.  Det kommer ett fönster som man ska välja ett konto och där det finns flera val, vilken konto ska jag välja? eftersom alla fakturan vi har betalt vi internet

3 SVAR 3
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!

Här ska du välja vilket utbetalningskonto pengarna har gått ut ifrån, exempelvis 1930 om det är ditt Bank, checkkonto. 
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!
Vi betala vi kontant eller via internet, men jag har kollat det finns många val, för exempel material och varor och mm. dem flesta betalning som vi har pga köp av varor och lokal kostnaden, så jag ska välja 1930 om jag betalade via internet?
Fd medlem
Inte tillämpbar

Konteringen för själva leverantörsfakturan anger du på flik 1 Faktura. Så är det inköp av varor anger du det där. På fliken Betalningar - Ändra betalstatus så anger du det kontot där pengarna gått ut ifrån, har du betalat kontant bokför du mot 1910 Kassa, eller om har betalat via internet och det har gått mot ditt företagskonto ska du bokföra mot 1930.