Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Dölja rad på kundfaktura

I den senaste versionen går det inte att dölja rader på kundfaktura när utskriftsalternativ "Brev via Autoinvoice" alt elektronisk faktura är valt. Kommer det att lösas i nästa version?

3 SVAR 3
Per Nyquist
ANSTÄLLD

Hej!

Jag testade att dölja rader på en Autoinvoice-faktura och det verkar fungera som det ska. Har du en summa på raden? I så fall går den nämligen inte att dölja. Får du något felmeddelande eller liknande, eller hur yttrar sig problemet?
Fd medlem
Inte tillämpbar

ja, det stämmer att jag har en summa, hur kommer det sig att det fungerar med utskriftsalternativ skrivare? jag vill tex kunna omfördela intäkten på två olika kostnadställen. Har du förslag på hur jag kan lösa det på annat sätt?
Per Nyquist
ANSTÄLLD

Hej!

Anledningen till att det inte går att dölja rader med summor på en Autoinvoice-faktura är att det görs en kontroll att summorna stämmer. Om man då har rader med belopp som inte visas skulle man det kunna uppstå en differens som då gör att fakturan inte kan skickas.

I ditt fall blir det förmodligen inte så eftersom du använder det för internfördelning och dina dolda rader då tar ut varandra. Jag har en möjlig lösning på detta som jag mejlar till dig inom kort.