Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Dublett av fakturanummer?

Av någon oklar anledning har jag i systemet 6-7 år gamla fakturor med fakturanummer som då inte stämde med löpnumreringen, utan fick ett mkt högre nummer. Nu kommer jag snart att "krocka" med dessa när fakturanumreringen kommer upp till dessa nummer. Tex... 2006 skrevs det en faktura som fick nummer 7410 (Då låg löpnummerserien kring 2-300) Nu fakturerar jag och fakturanumren har i löpnummerordning kommit upp till 7315. Inom kort kommer jag då att "krocka" med den gamla fakturan. Vad får det för konsekevens och hur kan jag plocka bort den gamla fakturan?

1 SVAR 1
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!
Programmet kommer att ge dig en varning när du når upp till det numret. Varningen kommer för att du inte kan skapa två fakturor med samma nummer. Då får du gå in under Arkiv - Inställningar - Företagsinställningar - Företag - Nummerserier och ändra till exempelvis 7411 som nästa fakturanummer, om du vill fortsätta där. Eller så anger du en helt annan serie att börja på, det är fritt fram.

Det finns en rensningsfunktion i programmet för att ta bort gamla uppgifter. Du kan läsa mer om hur den fungerar här:
Rensa dokument