Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Lena__37
MEDLEM

Egna sökord i medlemsregistret

Jag lägger upp ett medlemsregister för ca 150 medlemmar. Varje medlem får ett fyrsiffrigt medlemsnummer. Även om det är medlemmen som registreras behöver jag få in den fastighetsbeteckning som är aktuell för varje medlem. Vill kunna sortera registret även efter fastighetsbeteckningen. Hoppas det finns någon möjlighet till detta.

1 SVAR 1
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!
I listläget i medlemsregistret kan du via rullisten upptill sortera på familj, medlemsnr, efternamn, förnamn, medlemskategori, personnr samt alla de fria medlemskategorierna som du själv kan lägga upp under Arkiv - Föreningsunderhåll - Medlemsinställningar - Fria medlemskategorier.

Ingen av de fria kategorierna lämpar sig riktigt bra för att lägga in hela fastighetsbeteckningar i eftersom de rymmer för få tecken, 4 st, men kanske om du kombinerar flera fält för olika information.

Bättre passar annars fälten Anm1 och Anm2 som finns inne på medlemmarna på flik 1 Grunduppgifter nere till höger. Dessa kan du dock inte sortera efter i listläget men du kan söka på dem om du vill, genom att använda Sök-knappen upptill, den som ser ut som en ficklampa.