Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

En leverantörsfaktura kan registreras 2 gånger utan att programmet varnar

Upptäckte nu på betalningslistan att en leverantörs faktura registrerats 2 ggr är ju rent livs farligt att programmet inte säger ifrån att denna faktura är redan registrerad "så som Visma Compact gör " så nu undrar jag ju hur många fakturor kan blivit registrerade 2 ggr eller fler gånger och betalda.

3 SVAR 3
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!
Om du registrerar en leverantörsfaktura och anger samma fakturanummer som du har angett på en tidigare faktura från samma leverantör får du en varning i programmet. Den visas så fort du har fyllt i fakturanumret för att hindra dig från att just registrera en faktura dubbelt. Varningen ser ut enligt bilden nedan:

Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej! Går denna vanring att aktivera eller avaktivera? För vi misstänker att denna varning inte har fungerat på ett av våra bolag. Jag hittar dock inte i inställningarna att det finns några sådan alternativ.

Tack på förhand!
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!
Nej, den här varningen går inte att stänga av. Däremot kan man klicka sig förbi den, om man vill fortsätta ändå. Vi har fått ett önskemål på att man inte ska kunna göra det i den här tråden:
http://gsfn.us/t/39tq8

De varningar man har stängt av går att aktivera igen via Arkiv - Företagsunderhåll - Aktivera avstängda varningar.