Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Exportera medlemsregister

Hur får man ut alla medlemsuppgifter till en Excelfil, med uppgifterna kolumnvis och medlemmarna radvis? Alla medlemmar skall enll. RF-beslut nu redovisas i Idrottenonline för att få bidrag!

6 SVAR 6
Anna Svensson
CONTENT PRODUCER

Hej!

De flesta utskrifter från programmet kan du skriva ut till Excel.
Då väljer du Fil istället för Skrivare när du skriver ut. Du kan sen välja Filformat - Excel-fil.

Prova utskriften Medlemslista och se om du får med de uppgifter du behöver.
Testa dig fram och om du inte får det som du vill får du gärna åtekromma så hjälper jag dig ytterligare.
Anna Svensson
~Content producer, Visma lönefamilj~
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej

Tyvärr fungerar det inte. Medlemregister utskift är i stort oanvändbar. Man kan inte behanla uppgifterna i Excel och vid utskrift får jag 300 sidor!!

Det enda jag behöver är att kunna kryssa för de yppgifter som finns i medlemsregistret och sedan få ut dem kolumnvis. Uppgifter som jag måste kunna sortera efter är bl.a. efternamn, kön, medlemskategori, Ort.
Anna Svensson
CONTENT PRODUCER

Hej igen!

Testa utskriften Medlemslista, den är uppdelad i kolumner. Där kan du välja vilka kolumner du vill ha med.

Du hittar utskriften under Utskrift när du står i medlemsregistret.
Anna Svensson
~Content producer, Visma lönefamilj~
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej

Som jag skrev jag behöver efternamn, kön, medlemskategori och ort.

1) Jag vill kunna sortera en medlemsförteckning som man normalt gör efter efternamn.

2) Måste redovisa till Kommun och Förbund listor på män och kvinnor dessutom antal i olika åldersintervall.

3) Jag måste kunna sortera på de olika medlemskategorierna.

4) Vi skall redovisa antal medlemmar boende på olika orter (för bidrag)

Tacksam om du kan visa hur jag får fram en sådan Excel fil.
Anna Svensson
CONTENT PRODUCER

Hej!

Vad jag kan se så är det endast rapporten Medlemsregister som skriver ut Kön på medlemmarna.
Alternativet är att kontakta någon av våra partners för att be dem skapa en rapport som även innehåller kön. Du hittar våra partners här: http://kampanj.vismaspcs.se/af/

1: Utskriften Medlemslista går att sortera i Efternamn men där finns inte Medlemskategori eller Kön med.

Du kan under Arkiv - Generell rapportgenerator - Läs in rapport, läsa in en rapport som heter Medlemslista. Programmet föreslår mappen Rappgen, klicka OK så kommer listan över olika rapporter du kan importera upp. Markera Medlemslista och klicka på Importera.
Denna utskriften hittar du sen under Utskrift - Egna utskrifter.
Den tar med Medlemskategori men kan inte sorteras på annat sätt än medlemsnummerordning och Kön kommer inte med på denna heller.

Om jag inte minns fel kan du inne på idrottonline välja vilken ordning du ska sortera medlemmarna i. Det spelar alltså ingen roll i vilken ordning de importeras.

2, 3 och 4: Allt detta gör du väl via idrottonline? Rätta mig gärna om jag har fel, men när du har fått in medlemmarna i det systemet så kan du göra punkt 2,3 och 4 därifrån.
Anna Svensson
~Content producer, Visma lönefamilj~
Anna Svensson
CONTENT PRODUCER

Hej!

Från och med idag, 2013-05-24, kan du hämta en rapport från vår hemsida som hjälper dig att exportera alla uppgifter till excel.

Du hittar rapporten under rubriken Medlemmar här

Du kan därefter föra över uppgifterna till MemeberImport.xls som du laddar ner från din förenings idrottonlinesida!
Anna Svensson
~Content producer, Visma lönefamilj~