Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Faktura Autoinvoice - alltid kontrollfråga

Förslag: 1.Det bör komma upp en kontrollfråga för att bekräfta att jag verkligen vill skicka iväg en autoinvoice när jag trycker på print. Jag kan ju behöva printa ut den för påseende och godkännande innan den är mogen att gå iväg till kund.  2. Problem uppstår när man behöver skriva ut fakturor för sin egen bokföring efteråt och går över till "Skrivare" eller PDF. Då kan man inte se i listläge sedan se att fakturan faktiskt skickats iväg med autoinvoice först. Den står med status att den skrevs ut endast. Hur kan man lösa detta utan för mycket knapptryckande och pill. Om ett fel uppstod när jag skickat autoinvoice kan jag ju inte få återkopplingen i listläge att något gick snett då jag bara ser att den är "utskriven".  Undviker numera ALLTID att skicka med autoinvoice till kund som efterfrågar detta, eftersom det nästan bara blir problem.  Mvh Pernilla Nygren, Enera

3 SVAR 3
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej

Jag tycker en bra grej just när du arbetar med AutoInvoice och gillar att ha kontroll är att lägga till en kolumn i listan över fakturor så du ser vilka fakturor som gått iväg tjänsten.

Gör så här för att lägga till en kolumn, och i det här läget är det kolumnen Skickad AutoInvoice:

    1. Högerklicka någonstans i listan som visas.
  1. Välj Kolumninställningar.
  2. Markera aktuell kolumn under Tillgängliga kolumner.
  3. Klicka på pilen som pekar till höger för att flytta över kolumnen till Aktiva kolumner.
  4. Använd knapparna Upp och Ned för att ändra ordning på kolumnerna.
  5. Välj OK.
Nu har kolumnen lagts till i listan.

Mia
alven72
MEDLEM

Jag instämmer att det ALLTID ska finnas en kontrollfråga! Varför skulle jag vilja betala 8,90 kr för varje faktura när jag i regel skickar fakturor per e-post? Dessutom är den eländiga Autoinvoice vald som standard!!!! Nog för att ni vill tjäna pengar, men det gör ni inte utan nöjda KUNDER!!!!!!!!
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej

AutoInvoice är aldrig inställd som som standard. Tittar du på Kundens flik 4. utskriftsval så ligger det här hur du vill skriva ut din faktura.
Om du får Autoinvice så har du ändrat inställningarna i företagsinställningar, det finns två inställningar som kan påverka detta, men båda är som default att inte styra till Auto Invoice.

1 Under Arkiv - Inställningar - Företagsinställningar - Försäljning, på fliken 2. Normalvärden kan du lägga utskriftsval som ska bli default när du skapar en ny kund, men programmet har alltid Skrivare som förstaval.

2 Under Arkiv - Inställningar - Företagsinställningar -Min sida/internettjänster i undermenyn vidare Visma AutoInvoice. Här inne ska du inte bocka i skicka alla fakturor via Visma AutoInvoice.

När man vidare skickar fakturor via AutoInvoice kan du kontrollera om fakturorna gått iväg genom att lämna fakturamodulen fakturor och sedan gå tillbaka i listläget för dina kundfakturor - skulle en faktura inte ha gått iväg av någon anledning så har fakturan en stor röd markering i listan som du kan klicka på för att få information om vad som är fel.

Mia