Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Faktureringsmall för bifirma till AB

Hej!
Jag kommer att starta upp en bifirma till mitt AB. Jag måste ha olika fakturamallar för AB resp. bifirman. Kan läsa i tidigare trådar om detta, att man måste byta logga mellan firmorna vi fakturering. Det verkar väldigt krångligt. Finns det inget smidiagre sätt?

Med vänlig hälsning

Roger

1 SVAR 1
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!

När du startar upp din bifirma är det kanske enklast att du skapar ett nytt företag i programmet och här bestämmer du vilken fakturamall du vill skriva ut dina fakturor med. När du sedan går in i ditt andra företag har du din fakturamall vald här. På detta sätt separerar du bokföringen mellan ditt ordinarie företag och bifirman.

Ett annat alternativ är att du har allt i ett och samma företag i programmet och att du använder Extra fakturadokument när du skriver ut fakturor för bifirman. Under Arkiv - Inställningar - Företagsinställningar - Mallar väljer du den mall du vill ha på raden för Extra fakturadokument. När du sedan skriver ut faktura för bifirman väljer du Skriv ut - Direktutskrift Extra fakturadokument.

Om du vill ha annan mall än de som finns här för Extra fakturadokument kan du exempelvis gå in under mallar för fakturor, markera den mall du vill ha och klicka på Ändra. I malleditorn väljer du Inställningar på raden för Typ ändrar du till Extra fakturadokument. Därefter väljer du Spara som och stäng malleditorn. Nu kan du välja denna mall när du går in under Extra fakturadokument.

Väljer du detta alternativ har du samma bokföring för både bifirman och det andra företaget.