Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Flytta föreningen till ny dator

Jag har installerat Visma förening på en ny dator och tänkte flytta över all information från min gamla dator till min nya.

Det här har jag gjort:
1) På gamla datorn:
Arkiv -> Säkerhetskopiering -> Aktiv förening
Säkerhetskopiera till -> USB minne

2) Jag har flyttat USB minnet till nya datorn och där valt:
Arkiv -> Säkerhetskopiering -> Installera från säkerhetskopia
Där ändrar jag sökväg till USB-minnet och trycker på OK, då får jag upp följande felmeddelande: "Sätt i diskett nr 1 i diskenhet F"

3) Jag flyttade över backupfilen till min lokala hårddisk istället och försökte säkerhetskopiera filen därifrån, då fick jag istället det här felmeddelandet:
"Kan inte öppna C:\ADMBA1.BCK", vilket inte är konstigt då filnamnet är ADMBA_XXXXXXXXXXXXXXXXXX_140208_1.BCK.

4) Jag byter namn på filen till ADMBA1.BCK och försöker välja den filen igen, då får jag följande felmeddelande:
"Läsfel på C:\ADMBA1.BCK.

Nu ger jag upp... hur svårt ska det vara att flytta över en förening mellan 2 datorer?

Med vänlig hälsning
Hans-Erik

1 SVAR 1
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!

Vad jag kan se på din beskrivning har du gjort helt rätt. Det verkar vara något knepigt med själva säkerhetskopian.
Olika förslag på felsökning:

Du kan prova att läsa in säkerhetskopian på den gamla datorn för att se om det funkar där. 
Prova att ta en ny säkerhetskopia från den gamla datorn och se om du kan läsa in den på den nya datorn.
Du kan skicka in säkerhetskopian till oss så kan vi se om vi kan öppna den här, hör av dig i så fall så ska jag mejla instruktioner innan.