Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Följesedel i Administration 500

Jag behöver hjälp med utskrift av en följesedel. Letade i forum men hitta inget.

Detta är viktig för mig för fakturan och varan går till två skilda adresser.

10 SVAR 10
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hejsan!

I Administration 500 finns inte följesesedelfunktionen, utan den finns i Administration 1000 och 2000.

Vill du bara vill ha en utskrift där det står Följesedel kan du använda Extra fakturadokument, läs mer om Extra fakturadokument i hjälpen. För att det ska fungera måste du göra om mallen för Extra fakturadokument och hur du gör de kan du läsa här i  Malländringar

Hör av dig till oss per telefon om du inte får det att fungera.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Nu har jag i flera dagar försökt byta ut ordet FAKTURA på en extra fakturadokument mall till ordet FÖLJESEDEL.

Inget fungera, finns det någon som kan ge mig en bra beskrivning på detta problem. Bara hänvisar till hjälptexten funkar inte, den är skriven på ett sådant sätt att den hänvisar hitt och ditt och till slutet vet man inte var man är.

För övrigt tycker jag att Visma SPCS kunde lägger in den utskriftsmallen i Administration 500, även små firmor behöver skriver ut följesedelar. För Visma borde det vara mycket enkelt att tillhanda håller en uppdatering med nämnd funktion.

Att hänvisar till ett dyrare program ex Administration 1000 håller inte. Ett konkret jämförelse, en billig bil och en mycket dyr bil båda har handbroms.

Fd medlem
Inte tillämpbar

Hejsan!

Jag tror det är enklare om du ringer oss, så kan vi hjälpa dig med denna malländring. 

Jag tror att det är bättre att ni förklarar bättre i skrift, i st f att ringa till alla. Det är väl inte hemligt?
Fd medlem
Inte tillämpbar

Helt rätt, en bättre förklaring, läs instruktion, borde vara på plats. Eller ännu bättre en ny uppdatering där följesedel utskrift är med i Administration 500.

Tack för ordet.

Fd medlem
Inte tillämpbar

Hejsan!

Nu har vi lagt en mall på vår hemsida som ni kan ladda ner. I hjälpen under Mallar för nedladdning och Extra fakturadokument finns numera Följesedel Silver. Följ instruktionen om hur ni laddar ner mallar, så hoppas jag att denna mall löser detta.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hjärtlig tack. Du ha förgylld min dag.

OlleK_
MEDLEM

Jättebra! ...men oj vad krångligt det verkar vara att ladda ner och använda! 😞 Hoppas jag klarar det. Annars fortsätter jag med mina egna skräddarsydda utskrifter via FinePrint ─ ett suveränt program som funkar perfekt som redigerbar förhandsvisning med möjlighet att lägga till egen text, vattenstämplar, numrerade bilagor (t.ex. flera följesedlar till samma faktura), och allt möjligt annat.
OlleK_
MEDLEM

Som jag befarade... Enl instruktionerna skulle jag lägga mallen i C:\ProgramData\SPCS\SPCS Administration\Gemensamma filer (jag har Windows 7). Men jag hittar ingen sån mapp som heter C:\ProgramData\. Däremot finns C:\Program Files (x86)\SPCS\SPCS Administration, men där hittar jag bara mapparna för hjälpfilerna (t.ex. \Hlp0500) samt \ImgMgr, \MyPage och \Tools. Och ett antal mystiska dll-filer mm. Men var hittar jag mappen med mallar??

Gå in i Windows hjälptexter, sök på "visa dolda filer" och följ anvisningarna.