Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Går ej att inaktivera lagerbokföringen

Varför kan jag inte välja när jag vill aktivera lagerbokföringen. Vill kunna lägga in varor och få allt att fungera utan att det konteras. Vi använder Visma Administration 2000.

1 SVAR 1
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej hej!

Det bokförs aldrig något automatiskt utan det är först när du skriver ut och godkänner en lagerförändringsjournal som det går över till din bokföring. Om du vill komma igång med ditt lager och bokföra manuellt i början kan du ställa in i programmet så att journalen inte går över automatiskt till bokföringen. Denna inställning gäller dock alla journaler så du får i så fall göra inställningen precis innan utskriften av lagerförändringsjournalen och sen ändra tillbaka igen så att det inte påverkar dina resterande journaler om de ska över automatiskt. Denna inställning hittar du under Arkiv - Företagsinställningar - Bokföring. Markera rutan "Manuell registrering av bokföringsorder" så går inte journalerna över automatiskt till bokföringen.

Vill du dra igång och använda den automatiska överföringen sen ser du bara till först att allt tidigare som bokförts manuellt skrivs ut och godkänns på en journal som inte går över automatiskt. Sedan är du alltså i fas och kan låta journalen gå över automatiskt.

Återkom gärna om något är oklart eller om du fler funderingar.