Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Hur lösenordsskyddar man för åtkomst till att se bokföring i programmet?

Hej, Om man inte vill att alla anställda skall kunna ha åtkomst till bokföringen, hur lösenordsskyddar man detta ?

3 SVAR 3
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!
Du kan lägga upp användare med behörighetskontroll i programmet. Med det aktiverat innebär det att ni får ange en signatur och ett lösenord när ni ska logga in i företaget och den som är systemoperatör kan då bestämma vem som ska få se vad. Du kan läsa mer om funktionen på följande sida. Där kan du även klicka dig vidare och läsa om hur du aktiverar och skapar användare.

Så här fungerar behörigheten
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Joakim! Tack för svar. Men jag har problem. Vi har tre användare men det syns bara en när man går in på användare listan och det är sysop. Hur lägger jag upp de andra där? Så att jag sen kan lägga begränsningar på dem.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej igen!
När du är i listan för användare klickar du på Ny-knappen uppe till vänster för att skapa en ny användare.. Fyll i den signatur som användaren ska ha samt personens namn. Bockar du i rutan Behörighetskontroll och anger ett lösenord kommer programmet att efterfråga detta vid uppstart av det här företaget.

Under Rättigheter styr du sedan vilka avsnitt i programmet som användaren ska komma åt. Skapa ditt egna konto med fulla rättigheter först så att du alltid kan gå in och göra ändringar på de anställda efteråt. Prova gärna att logga in med respektive användarkonto du skapar så du ser att behörigheten blir som du tänkt dig.

Om du fyller i fältet E-post kommer användaren att vara automatiskt inloggad på Min sida vid uppstart, vilket kan vara en fördel för att se olika meddelanden och information som vi lägger ut samt för att komma åt nya versioner.