
Fd medlem
Inte tillämpbar
2014-10-29
08:59
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
2014-10-29
08:59
Kan inte hämta order direkt från webbshoppen
Vi kan inte hämta order direkt från webbshoppen genom visma administration
Svara
3 SVAR 3

Fd medlem
Inte tillämpbar
2014-10-29
14:55
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
2014-10-29
14:55
Hejsan!
Jag ser att du har fått hjälp av vår support. Men för andra användare kan en anledning vara att man inte har fyllt i nästa lediga kundnummer under Arkiv - Inställningar - Företagsinställningar - Nummerserier i rutan vid Kundnummer lite längre ner här.
Du kan också kontrollera att nästa lediga ordernummer lite längre upp här, är ett nummer som inte redan finns. För här ska alltid nästa lediga nummer ligga i kolumnen Nummerserier.
Jag ser att du har fått hjälp av vår support. Men för andra användare kan en anledning vara att man inte har fyllt i nästa lediga kundnummer under Arkiv - Inställningar - Företagsinställningar - Nummerserier i rutan vid Kundnummer lite längre ner här.
Du kan också kontrollera att nästa lediga ordernummer lite längre upp här, är ett nummer som inte redan finns. För här ska alltid nästa lediga nummer ligga i kolumnen Nummerserier.

Fd medlem
Inte tillämpbar
2016-02-29
22:27
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
2016-02-29
22:27
Jag har länge hämtat ordrar från webbshoppen, och funkat utmärkt
men nu plötsligt funkar det inte längre!
jag får ett felmeddelande "pop-up" ruta som säger:
"internt fel på vismaspcs.se."
vad är fel???
(nicklas (snabela) isodoor.se)
men nu plötsligt funkar det inte längre!
jag får ett felmeddelande "pop-up" ruta som säger:
"internt fel på vismaspcs.se."
vad är fel???
(nicklas (snabela) isodoor.se)

Fd medlem
Inte tillämpbar
2016-03-01
07:14
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
2016-03-01
07:14
Hej Nicke!
Om du har uppdaterat ditt Visma Administration behöver du också uppdatera synkroniseringen av artikelregistret.
Du måste därför först ändra på en artikel (exempelvis lägger du till en punkt) och sedan synkronisera mot webbshoppen. I Visma Administration går du in under Artiklar/lager - Artiklar och tjänster och väljer Skicka till webbshoppen. Sedan går du in på artikeln igen och tar bort ändringen och synkronisera igen.
Om du har uppdaterat ditt Visma Administration behöver du också uppdatera synkroniseringen av artikelregistret.
Du måste därför först ändra på en artikel (exempelvis lägger du till en punkt) och sedan synkronisera mot webbshoppen. I Visma Administration går du in under Artiklar/lager - Artiklar och tjänster och väljer Skicka till webbshoppen. Sedan går du in på artikeln igen och tar bort ändringen och synkronisera igen.
