Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Kopiera verifikation till ny verifikation

Jag sökte på Kopiera på webben och fick då svar följande text:
Kopiera post

När du arbetar i listläge eller i kortläge kan du kopiera den aktiva postens uppgifter till en ny post. Gör så här:
1.Markera eller visa den post du vill kopiera.
2.Välj knappen Kopiera eller använd snabbkommandot Ctrl+K.

En dialogruta visas där du får möjlighet att ange ett nytt nummer för posten. Nästa lediga löpnummer ges som förslag. Om du ångrar dig väljer du Avbryt.
3.Välj Ja.

Uppfattar att jag faktiskt jobbar i listläge då jag har en lista över verifikationer

1 SVAR 1
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!
Kopierafunktionen finns under fliken Kommando och sektionen Åtgärder, på de ställen i programmet där man kan kopiera. Hjälpen säger följande om fliken Kommando:

När du väljer att arbeta med någon av programmets olika delar, t ex Leverantörsfakturor, öppnas ett nytt fönster samtidigt som fliken Kommando blir aktiv. I den här vyn hittar du alla val du kan göra för den aktuella programdelen. Fliken Kommando är indelad i ett antal sektioner - Aktuell vy, Åtgärder, Urval/sortering, Bläddra, Sök, Skriv ut och Kommando. De flesta valen, förutom de i sektionen Kommando, är likadana oavsett vilken programdel du har aktiv. Valen i sektionen Kommando varierar beroende på vilken programdel du har aktiv.

Detta ser du dock inte om du söker i hjälpen och direkt går in under avsnittet Ändra post. Jag förstår att det blir lite missvisande för dig eftersom kopierafunktionen inte finns för verifikationer som också innehåller kort- och listläge, precis som du säger.

Vi ska förtydliga hjälpen för detta och samtidigt ligger tråden med önskemålet om att införa en kopierafunktion även för verifikationer öppet för alla att tycka till om här:
http://gsfn.us/t/37g68

Tack för att du påtalade detta för oss!