Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Koppla mer än en skrivare

Hej,

Vi sitter flera personer och jobbar i ett nätverk mot Visma Administration 2000. Vi har idag bara en skrivare kopplad till Visma. VI börjar känna att vi hade behövt flera skrivare kopplade då vi sitter utspridda i lokalerna och det kan även krocka när någon ska köra många rapporter samtidigt som någon annan fakturerar.

Finns det möjlighet till detta???

 

Carina

4 SVAR 4
Anna Svensson
CONTENT PRODUCER

Hej Carina!

Så länge som skrivarna är installerade i nätverket kan du antingen byta skrivare direkt vid utskriftstillfället via knappen Inställningar i utskriftsdialogen.
Är det alltid samma skrivare som ska användas vid till exempel fakturautskrift kan du ställa in detta under Arkiv - Inställningar - Skrivarinställningar.
Anna Svensson
~Content producer, Visma lönefamilj~
Fd medlem
Inte tillämpbar

Tack då ska jag kolla detta 🙂
Fd medlem
Inte tillämpbar

Det här fungerar inte i den senaste versionen 2014-12. Man verkar bara kunna skriva ut på den skrivare som är definierad som windows-skrivare. Jag vill kunna skriva originalet på en skrivare och kopian på en annan. Har tidigare kunnat göra det genom att välja skrivare i förhandsgranskning.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Ivan, i version 2014.12 byter du skrivaren tillfälligt under knappen Inställningar i utskriftsdialogen. Permanenta inställningar görs annars under Arkiv - Inställningar - Skrivarinställningar.

Om du har inställningar för kundkopior (fliken Utskriftsval på kundkortet) eller egna kopior på skrivare (Företagsinställningar - Mallar) skrivs dessa ut på samma skrivare. Vill du skriva ut kopior av fakturorna till en annan skrivare rekommenderar jag att du istället använder utskriften Utskrivna fakturor, efter att du skrivit ut originalen. Ett annat alternativ är att använda Extra fakturadokument för hantering av kopior.