Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Kortkommandon i Administration

Vad hände med de käcka kortkommandon jag lärt in, t ex alt-g-l för att lägga upp en ny leverantör när jag står i leverantörsfakturabilden?

7 SVAR 7
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej hej!

Eftersom menyn är annorlunda nu så ändras samtidigt en hel del kortkommandon. 

Kortkommandot du har som exempel: alt-g-l, innebar att du gick via Register - Leverantörer. Om du skulle gå samma väg i nya versionen av Administration innebär det att du går via Inköp - Leverantörer. Om du håller inne Alt-tangenten så ser du direkt i programmet vilka bokstäver som gäller för kortkommandon. Exempelvis om du vill gå till leverantörsregistret från en leverantörsfaktura använder du kommandot: Alt-i-v. Vill du skapa en leverantör direkt från leverantörsfakturan kan du även göra det genom att skriva något i exempelvis fältet Levnr så att söklisten fälls ner. Här kan du nu använda kortkommando Ctrl-N, så skapas en ny leverantör direkt härifrån.

Om du vill ta reda på fler kortkommandon är tipset att trycka på Alt-tangenten för att se alla bokstäver du kan använda. Trycker du sedan direkt på bokstaven K så ser du fler kortkommandon.


Återkom gärna igen om du har fler funderingar.
Fd medlem
Inte tillämpbar

This reply was created from a merged topic originally titled
Använda knappkommando ?!.


Jag vill gärna använda knappkommando istället för att använda musen.
Gick utmärkt i den gamla versionen , men inte nu . En inställningsfråga ??

Kortkommandon finns kvar, men med Alt som grund. Jag hoppas att svaret från Annie i denna tidigare tråd kan vara till nytta för dig!
Fd medlem
Inte tillämpbar

This reply was created from a merged topic originally titled
Vad har hänt med kortkommandon vid utbetalningar och återrapportering av dessa?.


Den senaste uppdateringen till 2014,02 är ju lika värdelös som 2014,01, iaf vad avser kortkommandon vid utbetalningar och återrapporteting av dessa. Nu måste jag sitta och klicka med musen och det är ju fullständigt värdelöst.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!
Min kollega Annie ger ovan lite tips på kortkommandon och hur de fungerar från och med version 2013.0.
Är det några specifika kommandon du undrar över som vi kan hjälpa dig med?
Fd medlem
Inte tillämpbar

Jag lyckades hitta dem till slut, det var en liten förändring som gjorde att de inte fungerade som förut.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Härligt att höra att det löste sig för dig!