Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Ladda ner den nya versionen?

Har jag laddat ner det nya programmet eller inte? Tror att jag har laddat ner det nya programmet men när jag öppnar det nya programmet står det " ladda ner och kom igång med nya programmet"?

Hur gör man för att radera föreningar som ligger inlagda? (blev några provbokföringar innan jag kom igång riktigt)?

1 SVAR 1
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!
Det som behöver göras vid en uppdatering är att ladda ner den nya versionen och sedan installera den. Kan det vara så att du bara har laddat ner filen och inte installerat den ännu? Om så är fallet borde du ha filen sparad på din dator exempelvis på Skrivbordet eller i mappen Hämtade filer, som du når via Utforskaren. Hittar du den inte kan du så klart ladda ner den igen och sedan dubbelklicka på den för att starta installationen. Använder du Internet Explorer har du möjligheten att starta installationen direkt när filen är hämtad genom att välja alternativet Kör när du laddar ner.

Vilken version du har ser du i den grå listen längst ner till höger när du har programmet öppet, alternativt om du går in under Hjälp - Om Visma Förening.

För att radera gamla föreningar går du in under Arkiv - Föreningsunderhåll - Radera förening. Här visas en lista över befintliga föreningar i programmet. Markera den eller de som du vill ta bort och klicka på knappen Radera. Jag rekommenderar dig att säkerhetskopiera innan du gör detta.