Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Lägga egna ordernr i med ha namn +sifferkombination

Vill kunna lägga upp egna order nr för en och samma kund som beställer mycket av oss, varför ordernr måste innehålla mer info ex sifferkombination och ev text

3 SVAR 3
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej! Tack för ditt inlägg. 

Kan du beskriva hur du skulle använda ett sådant ordernr? Är det för intern uppföljning eller ut mot kunden du vill kunna visa detta och skapa en igenkänningsfaktor? Använder ni fältet Kundens ordernr idag?
Fd medlem
Inte tillämpbar

mot kund och igenkänningsfaktor. Ja vi använder kundens ordernr idag när det finns.

Vi arbetar mot en stor mässa och namnet kan vara Lastbil 2016 B07:31 (monter) och denna monter kan sedan innehålla olika produkter som beställs samtidigt eller efterhand. Varför det vore bra om vi kunde ha mässnamn samt monternr och utöver detta även en specifik order för varje artikel.

Jag har aldrig använt projekt men tycker att det låter lite långsökt

Gunn


Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej igen Gunn, 

Jag tror nog allt att Projekt skulle vara en bra lösning för dig. Då skulle du kunna få följande effekt: 





Bredvid ordernumret på din mall kan du, som jag gjort ovan, styra så att Projektnamn visas om det finns på ordern. Har du inte plockat upp ett projekt på ordern visas alltså ingen extra information på dokumentet, så det skulle inte påverka dina andra kunder. 

För att visa fältet på mallen tar du en kopia av din befintliga mall och redigerar den. Inne i mallen markerar du rutan där det står Ordernr så det är gulmarkerat. Kopiera rutan och markera kopian, som du flyttar och placerar i sidled med Ordernr. Medan din nya ruta är markerad ställer du in vad som ska visas i rutan, detta gör du i fältet Funktion ute i högra tabellen. Plocka upp %Projekt->Namn så visas projektnamnet. Plockar du upp %Projekt visas endast projektkoden. Förhandsgranska sedan mallen direkt i Malleditorn och förhandsgranska en mall där du plockat upp ett projekt i huvudet, så ser du snabbt om fältet är korrekt placerat. Justera tills det ser Ok ut. 

Vad tror du om detta?