Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
Visma Administration, Fakturering & Förening
avbryt
Visar resultat för 
Sök istället efter 
Menade du: 

Trikem10
NY MEDLEM

Man måste klicka på rullisten för att kunna söka fram rätt kund, artikel etc

I och med senaste uppdateringen går det inte längre att skriva in en benämning direkt i kolumnen artikelnummer när man lägger upp en ny order.
Jag måste först klicka på pilen för att få upp en rullist där jag skriver in benämningen, blir det inte rätt för jag göra om. Innan skrev man in respektive direkt i kolumnen - skrev jag fel behövde jag inte börja om från början i sökningen efter rätt artikel. Enkelt och smidigt. Varför i hela friden är det tillkrånglat på detta sätt nu???

1 SVAR 1
Annie Karlsson
ANSTÄLLD

Hej hej!

Jag tänkte börja med att be dig dubbelkolla en inställning i programmet. Gå in via Arkiv - Programunderhåll - Programinställningar. Har du ha en markering i översta rutan "Visa lista automatiskt vid sökfält"? Annars sätter du en markering här.

Det skulle även kunna bero på att sorteringsordningen ändrats i fältet artikelnummer. Om du vill söka på Benämning måste du välja det som sorteringsordning. Se min bild nedan:



Testa detta och skulle det inte hjälpa får du gärna återkomma här igen.