Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Ellge_
MEDLEM

OCR-varningen borta?

Det fanns tidigare klagomål i detta forum på att markören hamnade i OCR-rutan oavsett om det var en OCR-leverantör eller ej. Detta är nu åtgärdat i nya versionen, bra!
MEN... varför i all världen har ni tagit bort varningen som kom upp tidigare, att det var en OCR-leverantör. Den var det ju inget fel på, snarare tvärtom!

2 SVAR 2
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej,

Jag kopierar mitt svar från den här tråden: https://forum.vismaspcs.se/visma_spcs...

Vi har tidigare fått synpunkter på att varningen kom direkt när man plockade upp leverantören. Meddelandet kommer nu om du glömmer ange OCR-numret, som en påminnelse snarare än ett avbrott.

Använder du tangenterna så stannar nu markören i fältet om numret ska anges. Fyller du inte i OCR-nr då så får du alltså en varning om det när du t.ex. byter flik på fakturan eller stänger ner arbetsfönstret för Leverantörsfakturor.

This reply was created from a merged topic originally titled
Leverantörsfakturor med OCR-nr - förändrat i 2000 - varför?.


i version 2013 fick man notis om att leverantören använder OCR-nr, nu får man inte det förrän man skrivit in allt - då blir man tvungen att hoppa tillbaks och flytta fakturanumret till OCR-nr - omständigt - varför är detta ändrat from version 2014.0?
Hls Susanne