Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Olika konton på leverantörer där man hämtar inkommande följesedlar

Hej, Jag använder lager, inkommande följesedlar som hämtas upp på leverantörsfakturan. Leverantörerna är från olika länder och ska konteras på olika konton. Hur hanterar man detta enklast? Nu får jag ändra konto på alla leverantörer förutom en när jag lägger in leverantörsfakturorna. Mvh Katarina

3 SVAR 3
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!
Jag är inte helt med på vad du menar. Vill du att själva leverantörsskulden ska bokföras på olika konton eller är det något annat?
Fd medlem
Inte tillämpbar

Jag vill att kostnadskontona är olika för olika leverantörer. När jag hämtar upp en inkommande följesedel blir det automatiskt konto 4054 men jag vill även använda 4010, 4056 och 4057 beroende på vem leverantören är.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej igen!
Okej, då förstår jag bättre hur du menar.
Kontot som du får automatiskt kommer från artikelkonteringen som är kopplad till den aktuella artikeln under flik 1. Artikeluppgifter. Om du behöver byta konto manuellt görs det antingen på flik 1. Faktura eller 2. Art kontering på själva leverantörsfakturan. 

Är det så att du köper in samma artikelnummer från leverantörer både inom och utanför Sverige? Om inte kan du skapa olika artikelkonteringar och koppla till dina artiklar så kommer programmet att föreslå rätt konto åt dig.