Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Olika nummerserier för leverantörsfakturor

Jag har funderat på en vettig lösning för leverantörsfakturor som jag får som pdf-filer via e-post. Som det är nu skriver jag ut dom och sätter dom i samma pärm som de vanliga pappersfakturorna. Trots detta måste jag ju spara dom i sitt ursprungliga format.

Eftersom leverantörsfakturorna numreras så vill/kan jag inte låta bli att skriva ut dem då de ska vara i en obruten nummerserie. Då kan jag väl inte förvara pdf-fakturorna enbart i datorn?

En lösning skulle kunna vara att ha olika nummerserier för pappersfakturor och pdf-fakturor. Då kan jag lätt visa upp två obrutna nummerserier utan att skriva ut en massa onödiga papper.

Såvitt jag har kunnat se finns inte denna möjlighet i något bokföringsprogram.

Är det fel att ha olika nummerserier på leverantörsfakturorna?
Skulle det gå att få med i Visma Administration 200?

Är det ok att inte skriva ut pdf-fakturorna, så det blir luckor i pärmens nummerserie?

1 SVAR 1
KenArd
CHAMPION

Hej Ann-Helene,
Spar skogen till vår vänner bävrarna så blir dom så glada och sover gott under granen.
Det går alldeles utmärkt att ha hål i nummerserien i pärmen. Det viktiga är att du har allt i sin ordning i programmet, inget annat krävs. Hälsa från mig.

I vårt webb baserade eEkonomi behöver man inga pärmar öht. allt sparas i programmet och fakturorna lägger jag i en skokartong som står i kö till kremeringen var 7:e år;)

MVH

Kenneth