Hej!
När du samfakturerar order i programmet slås de order ihop som har markering för omvänd skatteskyldighet. Programmet samfakturerar inte två order där markeringen endast finns på den ena, så jag utgår ifrån att det i ditt fall alltid förekommer omvänd moms på alla order på samlingsfakturan. För att göra det ännu tydligare kan du överväga att anpassa texten
Omvänd betalningsskyldighet i din fakturamall till något mer passande för situationen, tex
Omvänd betalningsskyldighet förekommer på fakturan, enligt anvisning per rad. I din fakturamall kan du synliggöra på
varje rad vilken momskod som gäller, så slipper du skriva en förklarande text för varje order eller rad.
Om du tar en kopia av din fakturamall kan du gå in i malleditorn för att lägga till en kolumn för Momskod. Här är ett exempel på hur jag har gjort ändringen i min mall (följ steg 1-5):
Ställ dig sedan på en av ledtexterna (rubrikerna) ovanför radområdet och kopiera ett objekt som du döper till Momskod och där du skriver "Momskod" inom citationstecken i
Funktion, så får du även rubrik för kolumnen.
För att anpassa texten för Omvänd betalningsskyldighet markerar du fältet på mallen och justerar texten inom citationstecken i
Funktion ute till höger. Anpassa bredden på fältet om det behövs och Förhandsgranska för att se resultatet.
Hoppas det är till hjälp.