Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Skapa en artikel som automatiskt räknar med fler artiklar

Hejsan,

Vi har ett fastpris paket till våra kunder på en viss typ av jobb, det som ingår är ett visst antal timmar och ett gäng olika artiklar.

Har lagt in nya artiklar med benämning för att det är fasta priser och ett försäljningspris efter vad vi kommit överens om med kunden.
Skulle vilja att programmet själv räknar med ett antal timmar och en viss mängd av olika bestämda artiklar när jag skriver ut en order eller skickar en faktura.

Ledsen om det verkar grötigt.. Men vill alltså kunna bocka i en artikel (Fastpris tjänst) i en order, och önskar att programmet då ska kunna räkna bort det som behövs för den tjänsten från lagret. Kanske till och med speca detta på ordern, fast med 100% rabatt. Går det?

Mvh

1 SVAR 1
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej hej!

Jag tror att jag är med på vad du önskar.:)

I Visma Administration 2000, som är en större variant av ditt program, har vi stöd för detta och kallar funktionen paketartiklar. Då kan man skapa en huvudartikel och sedan koppla flera underliggande artiklar. När du exempelvis fakturerar hämtar du upp huvudartikeln/paketartikeln som har ett eget pris och kopplade artiklar följer med automatiskt och minskas på lagret.

Om du skulle vara intresserad av en uppgradering eller vill veta lite mer kring detta ber jag gärna en kollega ta kontakt med dig, bara återkom här i så fall.