Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Skriv ut kolumnen "Position"

Hej,

När man lägger in en order syns längst till vänster en kolumn som heter POS (position). Hur gör man för att denna kolumn ska finnas med i utskriften? Kolumnen BENÄMNING bör ej bli mindre, gärna i så fall bredare. Kan man minska kolumnen ARTIKELNUMMER?

Mvh Kristina

3 SVAR 3
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej hej!

Det finns ingen funktion för att hämta just den kolumnen som heter pos däremot finns det en som märker ut radnummer som borde funka lika bra. Väl inne i malleditorn skapar du ett nytt textfält. Under basegenskaper får du sedan klicka på Funktion och välja den som heter %Radnr. Placera detta textfält förslagsvis längst till vänster i radområdet där du vill att det ska skrivas ut.

När det gäller storleken på benämning och artikelnummer kan du justera dessa fält antingen genom att dra i fälten eller markera dem och ändra bredd under Basegenskaperna. Det är lite pyssel, så du får testa dig fram lite så att det blir okej på utskriften.

Återkom gärna om det är så att du vill att jag beskriver mer ingående steg för steg hur du gör denna malländring.

Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!
Jag undrar om det går att få så det står 10, 20, 30 osv istället för 1, 2, 3?
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!

Om du vill ha en nolla efter radnumret kan du ange följande funktion:
Text(%RadNr)+Text("0")

Det gäller att du skapar textfältet i det som kallas Radområde, annars fungerar inte denna funktion.