
Fd medlem
Inte tillämpbar
2014-04-03
20:38
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
2014-04-03
20:38
Uppdatera företaget mellan bärbar och stationär dator
Hade en fråga om hur man ska ha visma faktureringsprogrammet i två datorer fick hjälp av informationen här men frågan är nu jag jobbar mest med min bärbara dator och vill uppdatera informationen i den stationära datorn låt oss säga varje vecka eller kanske varannan dag så fort jag har möjlighet till det så att jag har samma information på båda datorerna hur gör jag detta uppdatering tacksam för snabb svar MVH Stefan
Svara
2 SVAR 2

Fd medlem
Inte tillämpbar
2014-04-04
10:29
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
2014-04-04
10:29
Hej!
I det här fallet får du flytta en säkerhetskopia från datorn där du jobbade senast till den andra. Ett smidigt sätt att flytta säkerhetskopior är att använda USB-minne. Så här gör du:
1. Sätt i USB-minnet i datorn du jobbade på senast
2. Gå du in under Arkiv - Säkerhetskopiering - Aktivt företag.
3. Bläddra fram till USB-minnet du satte i datorn och tryck OK två gånger. Nu skapas säkerhetskopian.
4. Flytta över USB-minnet till din andra dator och starta ditt faktureringsprogram.
5. Gå in under Arkiv - Säkerhetskopiering - Installera från säkerhetskopia och bläddra fram till säkerhetskopian på ditt USB-minne.
6. Klicka på Öppna och OK.
7. Markera företaget i listan som visas och klicka på OK så installeras det från säkerhetskopian och du kan jobba vidare där du slutade på den andra datorn.
Värt att tänka på är att programmet nu skapar ett nytt företag med informationen som finns i säkerhetskopian och lägger det intill de företag du redan hade i programmet. Därmed kan du radera gamla företag som inte längre är aktuella så du slipper ha flera stycken att välja på. För att radera ett företag går du in under Arkiv - Företagsunderhåll - Radera företag. Du får då se en lista över alla företag som finns i upplagda och markerar det du vill ta bort. Klicka sedan på Radera för att ta bort det.
I det här fallet får du flytta en säkerhetskopia från datorn där du jobbade senast till den andra. Ett smidigt sätt att flytta säkerhetskopior är att använda USB-minne. Så här gör du:
1. Sätt i USB-minnet i datorn du jobbade på senast
2. Gå du in under Arkiv - Säkerhetskopiering - Aktivt företag.
3. Bläddra fram till USB-minnet du satte i datorn och tryck OK två gånger. Nu skapas säkerhetskopian.
4. Flytta över USB-minnet till din andra dator och starta ditt faktureringsprogram.
5. Gå in under Arkiv - Säkerhetskopiering - Installera från säkerhetskopia och bläddra fram till säkerhetskopian på ditt USB-minne.
6. Klicka på Öppna och OK.
7. Markera företaget i listan som visas och klicka på OK så installeras det från säkerhetskopian och du kan jobba vidare där du slutade på den andra datorn.
Värt att tänka på är att programmet nu skapar ett nytt företag med informationen som finns i säkerhetskopian och lägger det intill de företag du redan hade i programmet. Därmed kan du radera gamla företag som inte längre är aktuella så du slipper ha flera stycken att välja på. För att radera ett företag går du in under Arkiv - Företagsunderhåll - Radera företag. Du får då se en lista över alla företag som finns i upplagda och markerar det du vill ta bort. Klicka sedan på Radera för att ta bort det.
Svara

Fd medlem
Inte tillämpbar
2014-04-06
18:45
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
2014-04-06
18:45
Hej Joakim
Det var en lärorik beskrivning här och jag tackar för det
Det var en lärorik beskrivning här och jag tackar för det
