Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Utbetalningar på fel datum!

Hej!

Jag undrar om man kan rätta till en registread utbetalning som hamnade på datum 2013-05-15 när den skulle vara på 2013-04-15.

Jag har inte journalt för detta ännu.

9 SVAR 9
Fd medlem
Inte tillämpbar

Har redan lyckats fixa det... Jag återställde dem till påväg och sedan byte jag betaldatum till 2013-04-15 sedan som betalda igen...

Och skrev ut journalen.. klart!
Fd medlem
Inte tillämpbar

Härligt att det löste sig! 🙂
Fd medlem
Inte tillämpbar

Gjorde nyss samma sak, men råkade även skriva ut utbetalningsjournal. Hur löser jag det?Visma 500.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej!
Om du har journalfört dina utbetalningar kan du inte ändra dem längre för då är de låsta. För att få dom bokförda på rätt datum kan du antingen korrigera verifikationen som bokfördes i samband med journalen, eller installera en säkerhetskopia tagen innan du godkände journalen så att du kan göra om betalningarna.

Om du vill korrigera bokföringen kan du först registrera en ändringsverifikation som vänder den ursprungliga och sedan skapar du en ny med rätt datum och samma konteringar som du har på din journal.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Jag har bokfört helt galet. Jag har bokfört på 2060-04-28!! Journalfört! Men nu hänger ju allt i luften i och med att bokföringsår 2060 inte finns. Hur rättar jag detta?!
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Viktoria,

Vad är det som ligger inlagt mot 2060-04-28? Är det Fakturadatumet eller Inbetalningsdatumet? Är både en Fakturajournal och en Inbetalningsjournal utskriven?

/Victor
Fd medlem
Inte tillämpbar

Fakturadatum är korrekt (2016) men förfallodatum och betaldatum är fel (2060). Det gäller leverantörsfakturor och utbetalningar. Leverantörsfakturajournalen är utskriven med utbetalningsjournalen kan inte skrivas ut då räkenskapsåret 2060 inte finns upplagt, av förklarliga skäl...
Fd medlem
Inte tillämpbar

Aha, det var en bra nyhet 🙂

Om du går till Betalningar-Utbetalningar och bockar i markeringen på den fakturan som ligger som betald med fel betaldatum. Efter det klickar du på Ändra betalstatus och väljer Ej Betald. Efter det går det fint att Göra om betalningen och du kan då välja vilket datum du önskar under 2016

Lycka till och ha en fin onsdag.

/Victor
Fd medlem
Inte tillämpbar

Det gick ju bara finfint det där. Tack så mycket för hjälpen! Ha en skön helg.