Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Utskrift av fakturakopia när utskriftsalternativ Autoinvoice är valt

När jag har ställt in att jag vill skicka en faktura med Autoinvoice går fakturan iväg utan att jag får ut en papperskopia. För att få ut en papperskopia av den fakturan måste jag ta upp fakturan en gång till, klicka på förhandsgranska, klicka på utskrift, få upp printer-rutan och välja vilken sida jag vill skriva ut, t ex sida 2 eftersom det är fakturakopian och klicka på utskrift. Det hade varit väldigt bra om det gick att på ett enkelt sätt klicka för eller ställa in, så att jag fick ut en fakturakopia på skrivare när jag skickar via Autoinvoice. Så hade jag sparat en väldig massa tid.

3 SVAR 3
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej Anna,

På kunden i kundregistret låter det som om du har ställt in 1 Kopia till kund. Om du på den här kunden har valt att skicka fakturan som Brev eller E-post via Autoinvoice så kommer kopian till kunden följa med i brevet/e-postmeddelandet.

Vill du få en egen kopia oavsett hur du väljer att skicka dokument till kunden så ska du använda inställningen för Egen kopia i Företagsinställningar - Mallar. Där väljer du antalet kopior och om de ska sparas som PDF eller skrivas ut på skrivaren. Då sparas/skrivs de ut parallellt med att originalfakturan går iväg till kunden. Du ser alltså inte de egna kopiorna när du förhandsgranskar fakturan.

Hoppas det hjälper.
Fd medlem
Inte tillämpbar

Tack, det hjälpte! Fast problemet bestod i att kopiorna lagrades som PDF på en plats som jag inte visste existerade. Nu är det ändrat! 🙂
Fd medlem
Inte tillämpbar

Åh så bra, fint att det löste sig 🙂