Mina produkter

Logga in för att följa kategorier och för att få genvägar i denna meny
avbryt
Visar resultat för 
Visa  endast  | Sök istället efter 
Menade du: 

Fd medlem
Inte tillämpbar

Utskrift av orderstock

Hej, går det att få ut en orderstockslista per kund och leveransvecka/månad? /Carina

3 SVAR 3
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej hej!

Du har en utskrift som heter Orderstatistik som du hittar via Utskrift - Order - Orderstatistik. Här har du möjlighet att göra urval på perioder och även på kundnummer. Kika gärna på denna för att se om den kan passa. Annars får du höra av dig igen och utveckla lite mer om du saknar något.

Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej igen, om jag förstår Orderstatistiken rätt visar den endast ordrar efter orderdatum inte efter leveransdatum eller tolkar jag utskriften fel?
Fd medlem
Inte tillämpbar

Hej igen!

Ja det stämmer att den går på orderdatum. 

Ett annat alternativ är den utskriften som heter Ordersammandrag. Här kan du välja vilka order du vill ha med, exempelvis Ej levererade och välja sortering efter leveransdatum. Du kan även göra urval på kundnummer och sätta ett datumintervall som urval på leveransdatum för att få en specifik period. För att få ett intervall skriver du exempelvis så här: 130901..130930, alltså med två punkter mellan datumen. Vad tror du, kan det fungera med denna rapport?

Annars har du alltid alternativet att ta kontakt med någon av våra partners som kan hjälpa dig och bygga en anpassad rapport. Du hittar närmaste partner och kontaktuppgifter här:
http://www.vismaspcs.se/kontakta-oss/partners-och-aterforsaljare