
Fd medlem
Inte tillämpbar
2015-05-22
08:38
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
2015-05-22
08:38
Utskrift av rut/rot-ansökan
Önskar få en möjlighet att skriva ut rut/rot-ansökan så att man kan använda den som bilaga till verifikation. Utskrift av enbart kundnamn, fakturanr. och belopp samt en summering av beloppet hade varit önskvärt. Om man har många fakturor nu, så blir det på tok för många sidor att skriva ut och dessutom finns ingen summering av totalbeloppet.
Svara
2 SVAR 2

Fd medlem
Inte tillämpbar
2015-05-25
06:33
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
2015-05-25
06:33
Hej Annika,
Om du inte vill använda utskriften Underlag - Ansökan om skattereduktion kan du istället välja till kolumnen Status husarbete i din kundfakturalista och markera de fakturor du vill ha med i en bilaga. När du markerat posterna i listan kan du skriva ut t.ex. Kundreskontralista eller Fakturasammandrag.
Vill du ha en helt anpassad lista kan du på några minuter skapa en egen rapport i Rapportgeneratorn som då hamnar under menyvalet Skriv ut - Inlästa/skapade i husfunktionen. Då gör du så här:
1. Gå till Arkiv - Mallar/Rapportgenerator - Rapportgenerator
2. Tryck på Ny - välj Guide.
3. Namnge rapporten och välj registret Skattereduktion för husarbete, ansökta. Tryck Fortsätt.
4. Välj in de kolumner du vill ha i rapporten, tex. fakturanummer, ansökt belopp osv. Tryck Fortsätt.
5. Tryck på Listlayout och ange hur många kolumner som behövs (lika många som antalet fält du valde in i tidigare steget). Tryck Fortsätt.
6. Gå förbi steget för underrapport och tryck Fortsätt.
7. Markera Fil och Pdf. Sätt ett kryss i rutan under Urval för SkvHusAnsökta. Tryck Fortsätt.
8. Slutför guiden och förhandsgranska rapporten med den lilla skrivarikonen i Rapportgeneratorn.
När du startat om programmet finns rapporten i din lista över Inlästa/skapade rapporter. Vill du begränsa rapporten kan du skriva ett sökvillkor på t.ex. Ansökningsdatum.
Om du inte vill använda utskriften Underlag - Ansökan om skattereduktion kan du istället välja till kolumnen Status husarbete i din kundfakturalista och markera de fakturor du vill ha med i en bilaga. När du markerat posterna i listan kan du skriva ut t.ex. Kundreskontralista eller Fakturasammandrag.
Vill du ha en helt anpassad lista kan du på några minuter skapa en egen rapport i Rapportgeneratorn som då hamnar under menyvalet Skriv ut - Inlästa/skapade i husfunktionen. Då gör du så här:
1. Gå till Arkiv - Mallar/Rapportgenerator - Rapportgenerator
2. Tryck på Ny - välj Guide.
3. Namnge rapporten och välj registret Skattereduktion för husarbete, ansökta. Tryck Fortsätt.
4. Välj in de kolumner du vill ha i rapporten, tex. fakturanummer, ansökt belopp osv. Tryck Fortsätt.
5. Tryck på Listlayout och ange hur många kolumner som behövs (lika många som antalet fält du valde in i tidigare steget). Tryck Fortsätt.
6. Gå förbi steget för underrapport och tryck Fortsätt.
7. Markera Fil och Pdf. Sätt ett kryss i rutan under Urval för SkvHusAnsökta. Tryck Fortsätt.
8. Slutför guiden och förhandsgranska rapporten med den lilla skrivarikonen i Rapportgeneratorn.
När du startat om programmet finns rapporten i din lista över Inlästa/skapade rapporter. Vill du begränsa rapporten kan du skriva ett sökvillkor på t.ex. Ansökningsdatum.
Svara

Fd medlem
Inte tillämpbar
2015-05-25
07:10
- Markera som ny
- Bokmärke
- Prenumerera
- Inaktivera
- Prenumerera på RSS-flöde
- Markera
- Skriv ut
2015-05-25
07:10
Detta var ju en utmärkt lösning. Så lätt att göra egna rapporter! Nu ska jag göra modifieringar av andra rapporter jag vill ha :). Tack för en utmärkt vägledning!
