Alltså, det här med att skriva ut fakturor. Varför har ni gjort det så krångligt?? Så smidigt det var innan ni ändrade rutinen, nu tar utskrifterna tre gånger så lång tid. Usch, vad trött jag blir.
Hur gör jag när jag har en faktura på 15 sidor där en sida fastnat i skrivaren och behöver skrivas ut igen? Jag vill alltså inte skriva ut hela fakturan och slänga 14 sidor utan jag vill bara välja en sida...
Hälsningar
Jenny
Det blir ingen skillnad, jag kan ändå inte välja vilka sidor jag vill skriva ut. Såhär ser det ut då:
Nu fick jag svar från supporten på Visma. "Nä, den funktionen är borttagen." Jag måste alltså skriva ut mina 15 sidor igen och kasta 14. (Alternativt skriva ut som pdf och sen välja intervall där.) Trist att uppdateringar försämrar programmet tycker jag...
Men när jag väljer att skriva ut fakturor - förhandsgranska - och sedan klickar på skrivaren så har jag ingen valmöjlighet därifrån att välja skrivare eller pdf. Jag kan inte ens välja vilken skrivare jag vill skriva till i det läget, annars kunde jag ju välja min pdf-creator. Jag antar att jag får välja provutskrift och sen välja pdf.
En annan sak är ju att när jag får frågan "blev utskriften till skrivaren korrekt" så kanske den blev det för 98 fakturor men inte för den 99:e. Då måste jag säga nej och sen gå in på 98 fakturor och kryssa i att fakturan är utskriven. Där var ju den gamla versionen bättre där jag enkelt kunde kryssa i vilka fakturor som blev korrekta och vilka som inte blev korrekta och sen kunde jag skriva ut dem igen...
Lite nyfiken - vilket program använder ni själva när ni fakturerar? Det känns ju inte som om ni gör det i Administration då det inte är så användarvänligt längre.
Copyright 2024 Visma Spcs. All rights reserved.